niedziela, 11 listopada 2012

Motyl z zakręconymi skrzydłami

Ponieważ zima domaga się już powoli swego, a za moment na świecie zagoszczą miliony białych, śnieżnych motyli, na moment chciałam powrócić do wiosny, do maja...
Wtedy to właśnie - najpiękniejszymi kolorami świata - wybucha roślinność i pojawiają się one: moje ukochane - motyle...

Na wspomnienie pięknej wiosny zachciało mi się motylkowego origami :)

Ale skoro grudzień już tuż, tuż... to może by w tym roku zaszaleć? I choinkę ubrać w różnokolorowe motyle? Hmmm... kusząca propozycja - i niezły kompromis ;)

Potrzebne: 1 kwadratowa kartka papieru
Czas pracy: ok. 20 min
Stopień trudności: 3/5

Oto moje motylki:


Jak to zrobić?


Kilka słów komentarza:

Symetria bla, bla, bla... przekątne, ułamki bla, bla, bla... dziś inaczej:

30-11=19 - listopad
           31 - grudzień
           31 - styczeń
           28 - luty
         +20 - marzec
          129  dni i będzie wiosna!!! (129:7=18 r 3, czyli za 18 tygodni i 3 dni, a skoro dziś jest niedziela, to wiosna przybędzie w środę!!!)

 129
   11
   30
   +1
 171   dni i będzie najpiękniejszy (według mnie) miesiąc - maj (171:7=24 r 3, czyli za 24 tygodnie i 3 dni, czyli maj również rozpocznie się w środę!!!)

Bo kto powiedział, że przy okazji robienia origami, można porozmawiać tylko o geometrii?  ;) 

1 komentarz:

  1. Ni cholerę nie mogę tego zrobić.. robię perfekcyjnie ale na etapie skrzydeł się gubię i nie wychodzi mi to co ma wyjść...

    OdpowiedzUsuń