sobota, 25 października 2014

Pingwin Tux

Jeden taki cwany pingwinomaniak zasugerował, bym zrobiła wersję origami Linuxowego pingwinka Tux'a. Znalazł nawet w sieci zdjęcie tego, co chciałby abym stworzyła.
 

A że uwielbiam wyzwania podjęłam próbę odtworzenia tego cudaka.
Pierwsze, co udało mi się wywnioskować i rozpoznać na tym zdjęciu, to to, że cały pingwinek został stworzony z modułów sonobe. I to, że składa się on z dwóch osobnych części: tułowia i głowy...
Natworzyłam zatem stertę modulików i przysiadłam do składania.
Do tej pory tworzyłam jedynie "wypukłe" bryły z tego typu modułu. Tu na zdjęciu ewidentnie widać było krawędziaki...
Połączyłam kilka pierwszych elementów.Odwróciłam całość na "lewą stronę" i zaczęłam tworzyć "odwrócony" dwunastościan foremny... Z każdą kolejną chwilą wyglądało to coraz bardziej pingwinowato.
U zbiegu trzech krawędzi zainstalowałam tymczasowo głowę (powstałą w pierwszej kolejności, jako że była najprostsza do identyfikacji).
Powstało pytanie: jak zrobić mu nóżki?
Zaczęłam kolejny etap kombinacji origamioalpejskich. Aż brzucho pingwina się rozpadł...
I był to jeden z nielicznych momentów, gdy będąc blisko uzyskania efektu końcowego, jedne na co miałam ochotę - to zmiażdżenie i wyrzucenie modułów.
Ale - jako zodiakalny baran - nie poddałam się. Upór wziął górę ;)
Jak to? Ja nie dam rady? Dam!
Po kilku kolejnych próbach użyłam małego oszustwa... Wzięłam do ręki klej... Tu uwaga: ten odwrócony dwunastościan jest mocno niestabilny. Warto wspomóc się kapką kleju. Przykleiłam jeszcze mały trójkącik - dziobek i udało się!
Prawie dwie godziny kombinowania i powstał OriTux :D

Powodzenia!

Potrzebne: 31 czarnych kwadratów, 3 białe i 6 pomarańczowych + skrwawek pomarańczowego na dziób (tułów: 25 czarnych, 3 białe, dwa pomarańczowe, głowa: 6 czarnych) (ja używałam kwadratów 10,5 cm x 10,5 cm)
Czas pracy: ok. 1 h
Stopień trudności: 3/5
Kreator: ?

Oto mój Tux:


Podpowiedzi do składania:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz