poniedziałek, 1 października 2012

Kusudama z kręciołami

Dziś przykład pięknej kusudamy na bazie... no właśnie, czego? Czy już zaczynacie dostrzegać matematykę w tej sztuce? Chyba za niedługo zacznę robić jakieś konkursy ;) Tymczasem, bez nagród, ale mam nadzieję, że ktoś dostrzeże bazę tej bryły. Podpowiedź: do wyboru mamy albo dwudziestościan, albo dwunastościan foremny :)

Ilość modułów: 30
Potrzebne: 15 kwadratowych kartek papieru, rozciętych na równe prostokąty (czyli inaczej - potrzebujemy 30 prostokątów, których długości boków są w stosunku 2:1)
Czas pracy: około 1,5 godziny
Stopień trudności: 3,5/5

Oto moja kusudama:

kolorowa:


jednokolorowa:


 Jak to zrobić?



25 komentarzy:

  1. Jakie wymiary mają kartki ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rozcinalam na pół kwadraty wycinane z kartek A5

    OdpowiedzUsuń
  3. Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. :) dziękuję, mam nadzieję, że udało się wykonać własną kusudamkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. trudne ale fajniutkie:)jutro spróbuje zrobić swoja:)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ładne :) ja do tej pory tworzyłam tylko bukiety z klasycznie składanych modułów kusudama, ale na pewno muszę wypróbować też te kręciołki ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Superowe!!! Blog też fajny!!! Próbuję i coś tam wychodzi. :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa :) życzę wykonania wielu ładnych modeli :)

      Usuń
  8. piękne ale żeby złożyć potrzebowałam pomoc siostry ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. po prostu chce się tego dotknąć!- ale nie da się :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam!
    Szukam ciekawych pomysłów na pracę z origami.
    Będzie mi to potrzebne na zajęcia techniczne do szkoły.
    Pani film bardzo mi się spodobał i przyda mi się do zrobienia właśnie tej pracy samodzielnie. Świetne! Dziękuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. zrobiłam! wyszła świetna, kolorowa, duża kula!

    OdpowiedzUsuń
  12. moja odpowiedz do konkursu to dwunastoscian foremny

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne te kręciołki :) ja jak na razie jestem na etapie kul kusudama , ale z tych "zwykłych" kwiatów papierowych

    OdpowiedzUsuń
  14. świetna figura szkoda żę nie ma diagramu . Mój net chodzi tak wolno że filmik ściąga się dłłłłłłłłłłłłłłłłłłługooooooooooooo.


    OdpowiedzUsuń
  15. Witam i dziękuje za pomoc w zrobieniu łabędzia ,wyszedł pięknie dzięki pomocy Pani ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam i dziękuje za Pani filmy pomocne przy składaniu łabędzia ,wyszedł pięknie ;D Teraz walczę z kasudamom z

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam i dziękuje za pomoc w składaniu łabędzia ,wyszedł pięknie ; teraz składam aniołka i nie bardzo mi wychodzi
    Pozdrawiam ; D

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam,
    Mam pytanie ~Czym Pani tak szybko rozcina papier?
    Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam :)

    to taki nożyk do rozcinania kopert - bardzo przydatny w origami.

    Można go nabyć tutaj:

    http://origamisklep.pl/index.php?p2566,super-bezpieczny-noz-do-papieru

    OdpowiedzUsuń
  20. Zapraszamy do polubienia naszej nowej strony! Tworzymy lampiony origami :)

    https://www.facebook.com/GamiArtCraft

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak nazywa się ten przyrząd którym rozciełaś kartkę na pół?

    OdpowiedzUsuń
  22. to nóż do rozcinania kopert :) link do sklepu, gdzie można go kupić w komentarzach powyżej :)

    OdpowiedzUsuń