środa, 27 czerwca 2012

Karambola


Karambola to tropikalny owoc powoli wkraczający do polskich jadłospisów. Swą drugą nazwę (gwiaździsty owoc) zawdzięcza wyjątkowemu przekrojowi, niezwykle przypominającemu pięcioramienną gwiazdę. Nie dziwi zatem, dlaczego ten model origami przyjął właśnie taką nazwę…

Do wykonania jednej „karamboli” potrzebujemy jednej kwadratowej kartki papieru.

Moja karambola wygląda tak:


 Ponieważ kolejny raz pojawił się model „pięciokątny” postanowiłam wykonać dwanaście „karamboli”

 

Za pomocą kleju połączyłam je w taką oto kusudamę na bazie dwunastościanu foremnego. Sposób łączenia pozostawiam dla dociekliwych…


Ilość modułów: 12
Potrzebne: 12 kwadratowych kartek papieru, które docinamy w pięciokąty foremne
Czas pracy: około 2 godziny
Stopień trudności: 3/5
Autor modelu: Carmen Sprung

Jak zrobić jedną karambolę?


10 komentarzy:

  1. dla mnie bardzo trudne! :(

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo trudne nie da się tego zrobić nie umiem!

    OdpowiedzUsuń
  3. czasami tak bywa... ale spokojnie... trochę wprawy i cierpliwości i na pewno się uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudne... zrobiłam ale niestety mój model jakby "rozjechał się" od dołu, nie jest zgrabny płaściutki... nie wiem dlaczego?

      Usuń
  4. trudne... zrobiłam no ale niestety brakuje tego "czegoś", model "rozjeżdża się" od dołu i nie jest taki ładny płaski...

    OdpowiedzUsuń
  5. nareszcie mi się udało

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znacie się ja jestem początkującym origamistą a udało mi się za pierwszym razem potrzeba tylko trochę cierpliwości i dokładności

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ten owoc. Twardawy i lekko kwaskowy. Twoja karambola z papieru wygląda ślicznie. Nad moimi muszę jeszcze popracować :(

    OdpowiedzUsuń