piątek, 5 października 2012

Najeżona kula

Nie ma na razie dla mnie większej ori-satysfakcji, jak ta, gdy polegając na wyobraźni przestrzennej uda mi się stworzyć nowe dzieło... Zwykły, gładki wielościan przeobrazić w małe dzieło sztuki... Tak właśnie często wykonywaną przeze mnie gwiazdę Bascetta przeobraziłam w piękną megagwiazdę na bazie dwunastościanu piątkowego Catalana :)

Wyprodukowałam 90 elementów i połączyłam je odszyfrowując zasadę tworzenia bryłki...

I tak...

Najpierw należy połączyć pięć "rogów" w całość. Następnie każde dwa sąsiednie "rogi" uczestniczą w tworzeniu szóstki "rogów".
Ostatnia zasada: każde dwie szóstki "rogów" połącz tak, by znów tworzyły piątkę "rogów".

Ze snapologią było łatwiej... Wystarczyło łączyć elementy po pięć, a następnie te piątki łączyć w całość (trzy piątki sąsiadowały koło siebie)...


Elementy wykonujemy identycznie, jak te z poprzedniego wpisu...
Wskazówki do połączenia są... Czy ktoś podejmie wyzwanie wykonania najeżonej kuleczki?

Potrzebne: 90 kwadratowych kartek papieru
Czas pracy: ok. 3h
Stopień trudności: 4/5
Autor modelu: Paolo Bascetta

Oto moja jeżowa kuleczka ;)


1 komentarz: