środa, 15 maja 2013

Gerbera

Jakie cudo można wykonać z jednej tylko kartki papieru co rusz wymyślają twórczy kreatorzy origami...

Dziś natrafiłam na gerbera... ale jak dla mnie to z żółtej kartki wygląda jak słonecznik :)

Ja wykonałam kwiatek ze zwykłego papieru do ksero, dlatego trochę "wymiętolony" na końcu pozostał, ale gdyby zrobić z bardziej podatnego papieru do origami - efekt na pewno byłby lepszy.

Znowu pojawia się mnóstwo symetrycznych złożeń, niby nie trudnych, ale trzeba się postarać, cierpliwie wykonując każde z nich, bo ten model nie należy już do najprostszych... przede wszystkim dla początkujących origami-maniaków. Filmik, który znalazłam w necie jest natomiast z górnej półki i super pokazany jest każdy kolejny krok.


Potrzebne: 1 kwadratowa kartka papieru
Czas pracy: ok. 25 minut
Stopień trudności: 3,5/5
Kreator: Makoto Yamaguchi


Oto mój kwiatek:


Jak to zrobić?

 

5 komentarzy:

  1. Bardzo bardzo mi się podoba i kwiatek i Twój blog, od jakiegoś czasu tu zaglądam w poszukiwaniu inspiracji i oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa... postaram się regularniej popełniać wpisy ;) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję piękna gerbera. Może dzięki pani uda uda mi się zrobić. Dodaje mi pani bodźca.Pozdrawiam Jolanta

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie pani robi origami, ale jakoś dzisiaj i wczoraj próbowałam je robić, lecz mi się one nie udają, bardzo mi smutno, a tak chciałam zrobic coś nie iem np. jakiegoś kwiatuszka moze róże
    Pozdrawiam Dominika

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję... :)

    Jeśli jesteś początkującą ori-fanką, niektóre modele mogą sprawiać Ci trudności... Nie poddawaj się, odłóż je na później, zacznij od tych prostszych, trenuj precyzję wykonania, a kiedyś wróć do tych trudniejszych modeli... zobaczysz, że prędzej, czy później uda Ci się je zrobić... też tak miałam - taka jest naturalna kolej rzeczy, gdy się czegoś uczymy :)

    Życzę powodzenia - na pewno się uda!

    OdpowiedzUsuń