poniedziałek, 21 maja 2012

Odmiany origami - czyli trochę marudzenia na początek...

Origami to stara japońska sztuka składania papieru, która wywodzi się z kultury chińskiej... bla bla bla... to wszystko przeczytamy wpisując w wyszukiwarce hasło origami...

Dla mnie kluczowe tu będą odmiany origami.

Żeby była jasność, na pełnoprawne miano origami zasługiwać powinno dzieło stworzone z jednej kartki papieru, której nie wolno nacinać, ani kleić... Ale, tak jak wszystko w otaczającym nas świecie znacznie ewoluowało i origami.

origami - wykonane z jednej, kwadratowej kartki papieru, bez nacięć, bez kleju

kirigami - odmiana origami dopuszczająca wykonanie małych nacięć

origami modułowe - utworzone z wielu identycznych, lub podobnych elementów, połączonych bez użycia kleju

kusudama - elementy wykonywane jak wyżej, ale połączone za pomocą kleju, lub nicią.

Nie jestem specjalistą w nazewnictwie, większość tego, co umiem nauczyłam się samodzielnie szperając w internecie.

Niejednokrotnie słyszałam uwagi, że to w jaki sposób opisywane i pokazywane są w różnych publikacjach złożenia nie jest ogólniedostępne dla początkujących pasjonatów origami. Mnie też niejednokrotnie sprawiają trudności ;)

Postaram się zatem jak najprościej przekazać wszystko to, co już umiem...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz