sobota, 9 czerwca 2012

"Rozgwiazda"

Wczoraj czułam jeszcze ciągły niedosyt i... znalazłam cuś jeszcze... Kusudama (choć tak na prawdę origami modułowe) pod tajemniczą nazwą Infinity. Cóż ona ma z nieskończonością wspólnego... chyba czas pracy ;)
Postanowiłam jednak po swojemu nazywać niektóre twory, żebym po czasie wiedziała, czego szukam (tym razem już w swoich zbiorach;) )... Wpadła mi do głowy nazwa "Rozgwiazda" :)

Wczoraj zapoznałam się z filmikiem, a dziś rano wyprodukowałam całość...

Ilość modułów: 30
Potrzebne: 15 kwadratowych kartek papieru, rozciętych na równe prostokąty (czyli inaczej - potrzebujemy 30 prostokątów, których długości boków są w stosunku 2:1)
Czas pracy: około 1,5 godziny
Stopień trudności: 4/5

Moja "Rozgwiazda" wygląda tak:


Jak to zrobić?




Komentarz:

Łatwo zauważyć, że każda "gwiazdka" ma pięć ramion. Jeśli policzymy, ile takich "gwiazdek" jest łącznie na naszej kusudamie, okaże się, że jest ich dwanaście. 

Otrzymaliśmy zatem pierwszą "atrakcyjną" kuzynkę dwunastościanu foremnego, którego każda ściana jest pięciokątem foremnym :) Pojawiła się matematyka w sztuce i... zwykły pięciokąt zamieniła w pięcioramienną "gwiazdkę".

Więcej szczegółów o bryłach platońskich, do których zalicza się dwunastościan foremny znajdziecie tutaj: 

5 komentarzy:

  1. Nie istnieje film. :( Ale tak to blok super

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo mi przykro... czasami tak niestety się zdarza, że filmy są usuwane z YT, niestety nie mam na to wpływu... postaram się znaleźć jakiś zastępczy film, ale czasami to niemożliwe

    OdpowiedzUsuń
  3. OK :) znalazłam nowy filmik :) powinno działać

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem fanem Moniki i origami ,bo tutaj są oryginalne pomysły na origami których sam bym nie znalazł w internecie. A rozgwiazdę super się składa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę polecał innym tego fajnego bloga :)

    OdpowiedzUsuń