czwartek, 4 października 2012

Gwiazda Bascetta

Zapędziłam się dziś modułowo... Zapragnęłam w końcu wykonać jeżową kuleczkę, na którą czaiłam się już jakiś czas... Ale zanim owa, pokażę mikrojeżyka na bazie dwudziestościanu foremnego. Z tą bazą spotykamy się na moim blogu nie po raz pierwszy i tylko tak dla przypomnienia - jedna zasada... zawsze łączymy trójkąty (w tym przypadku w postaci "rożków") tak, by były pogrupowane po pięć.

Przez ostatnie lata w mojej sali wisiały takie właśnie gwiazdy ciesząc oko, a jeden uczeń (nie wiem skąd mu się to wzięło) nazwał ją gwiazdą Ramzesa i uparcie drążył (chyba od drugiej klasy SP), że chce się nauczyć taką robić... W końcu zrobił swoją bryłkę ;) mam nadzieję, że i Wam się uda...

Dziś na potrzeby wpisu, wykonałam ponownie tą gwiazdę... a raczej dwie, bo pierwszą (po nagraniu filmiku, ale z gapiostwa - przed sesją fotograficzną) rozbroiłam do tworzenia większej "siostry", o której jutro ;) stąd na zdjęciach zielona gwiazda Bascetta...


Potrzebne: 30 kwadratowych kartek papieru
Czas pracy: około godziny
Stopień trudności: 3/5
Autor modelu: Paolo Bascetta

Oto moja gwiazda:


Jak to zrobić?


5 komentarzy:

  1. Pragnę dodać, że te piękne gwiazdy zaprojektował Paolo Bascetta, kreator origami z Włoch. Opisał je w książce "Origami. 51 modelli" (2010),(wcześniej w czasopiśmie "Quadrato Magico" wydawanym przez Centro Diffusione Origami. Myślę, że warto o Paolo pamiętać, bo model jest naprawdę bardzo ciekawy i z dużą przyjemnością się go składa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam w szkole identyczne gwiazdy, natomiast znam o wiele łatwiejszy sposób do zrobienia jednego modułu. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Składa się to z papieru technicznego czy rysunkowego?

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietny Blog :)) Jest tu dużo ciekawych rzeczy przedstawionych w łatwy sposób do zrobienia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń